суббота, 15 апреля 2017 г.

«Жизнь, како умираеши?..»



Как не прожить эти Дни вместе с Нею?  Глядя на икону "Не рыдай мене, мати...", как не восплакать с Пречистою Матерью?

"Приимши Его с плачем Мати неискусомужная, положи на колену, молящи Его со слезами и облобызающи, горце же рыдающи и восклицающи.
Едину Надежду и Живот, Владыко, Сыне Мой и Боже, во очию свет Раба Твоя имех, ныне же лишена бых Тебе, сладкое Мое Чадо и любимое. Болезни и скорби, и воздыхания обретоша Мя, увы Мне, Чистая, горце рыдающи, глаголаше, видящи Тя, Чадо Мое возлюбленное, нага и уединена, и вонями помазана мертвеца."
"Мертва Тя зрю, Человеколюбче, оживившаго мертвыя, и содержаща вся, уязвляюся люто утробою. Хотела бых с Тобою умрети, Пречистая глаголаше: не терплю бо без дыхания мертва Тя видети."
"Дивлюся, зрящи Тя, Преблагий Боже и Прещедрый Господи, без славы, и без дыхания, и безобразна: и плачуся, держащи Тя, яко не надеяхся, увы Мне, видети Тя, Сыне Мой и Боже."
"Помышляю, Владыко, яко ктому сладкаго Твоего не услышу гласа, ни доброты Лица Твоего узрю, якоже прежде Раба Твоя: ибо зашел еси, Сыне Мой, от очию Моею."
"Где, Сыне Мой и Боже, благовещение древнее, еже Ми Гавриил глаголаше? Царя Тя, Сына и Бога Вышняго нарицаше: ныне же вижу Тя, Свете Мой сладкий, нага и уязвлена мертвеца."
"Избавляяй болезни, ныне приими Мя с Собою, Сыне Мой и Боже, да сниду, Владыко, во ад с Тобою и Аз: не остави Мене едину, уже бо жити не терплю, не видящи Тебе сладкаго Моего Света."
"Камо идеши ныне, Сыне Мой, а Мене едину оставляеши?"
"Ни от гроба Твоего востану, Чадо Мое, ни слезы точащи престану Раба Твоя, дондеже и Аз сниду во ад: не могу бо терпети разлучения Твоего, Сыне Мой."
"Свет Мой и Радость Моя во гроб зайде: но не оставлю Его единаго, зде же умру и спогребуся Ему."
"Душевную Мою язву ныне исцели, Чадо Мое,  воскресни и утоли Мою болезнь и печаль, можеши бо, Владыко, елико хощеши и твориши, аще и погреблся еси волею."                                            

                                             Канон о распятии Господа и «На плач Пресвятой Богородицы»


 РАСПЯТИЕ
                   Не рыдай Мене, Мати,
                   во гробе зрящи
I.
Хор ангелов великий час восславил,
И небеса расплавились в огне.
Отцу сказал: «Почто Меня оставил?»
А Матери: «О, не рыдай Мене...»

II
Магдалина билась и рыдала.
Ученик любимый каменел.
А туда, где молча Мать стояла,
Так никто взглянуть и не посмел.
                                 А.А. Ахматова

2 комментария:

  1. Марина Цветаева
    Ты помнишь? Розовый закат
    Ласкал дрожащие листы,
    Кидая луч на тёмный скат
    И тёмные кресты.

    Лилось заката торжество,
    Смывая боль и тайный грех,
    На тельце нежное Того,
    Кто распят был за всех.

    Закат погас; в последний раз
    Блеснуло золото кудрей,
    И так светло взглянул на нас
    Малютка Назарей.

    Мой друг, незнанием томим,
    Ты вдаль шагов не устреми:
    Там правды нет! Будь вечно с Ним
    И с нежными детьми.

    И, если сны тебе велят
    Идти к "безвестной красоте",
    Ты вспомни безответный взгляд
    Ребёнка на кресте.

    ОтветитьУдалить